درآمد ميليوني از پرورش مرغ بومي

پرورش مرغ بومي ، پرورش مرغ تخم گذار ، پرورش مرغ گوشتي ، پرورش مرغ محلي ، پرورش مرغ خانگي ،مرغداري ، مرغداري گوشتي ، مرغداري تخم گذار

درآمد ميليوني از پرورش مرغ بومي

۵,۳۲۰ بازديد

در اين بخش شما با دو نفر از افرادي كه كار پرورش مرغ بومي و طيور را آغاز كردند و به سود ميليوني دست يافته اند آشنا خواهيد شد

ابراهيم آرخي متولد سال 1353 ساكن روستاي آرخ بزرگ از توابع بخش گلدشت گميشان كه كشاورز است و تجربه بسيار موفقي در پرورش مرغ بومي و طيور و زنبور عسل داشته است و توانسته با حداقل امكانات ماهانه فقط از محل پرورش طيور درآمدچند ميليوني داشته باشد.

00as

ابراهيم آرخي به ما گفت: سه سال پيش با سرمايه 500 هزار تومان و با تعداد 35 الي 40 مرغ بود كه كار خود را آغاز كرد و امروز بعد از سه سال تعداد 1420 عدد انواع مرغ محلي، مرغ لاري، مرغ شاخدار و بوقلمون دارد كه از محل فروش تخم مرغ و گوشت و جوجه اين پرندگان ماهانه قريب 10 ميليون تومان درآمد دارد.

آرخي در پاسخ خبرنگار ما كه انجام اينگونه كارها سخت نيست: خنديد و گفت: من صرفاً از سر علاقه سراغ اين كار رفتم و خيلي به جنبه درآمد آن فكر نمي كردم. اين كار تفريح و شادي بزرگ زندگي من است. وقتي خسته از كار كشاورزي مي آيم و به مرغ ها دانه مي دهم و پرندگان به سمتم سرازير مي شوند تمام خستگي يك روز من تمام مي شود.

 

00as1

وي ادامه داد: من صاحب دو فرزند هستم و انجام اين گونه كارها براي آنها هم خيلي جالب و هيجان انگيز است و كلاً كارهاي توليدي در روحيه و اعتماد به نفس كودكانم تاثير مثبت داشته است.

آرخي ادامه داد: پرورش مرغ كاري كم زحمت، مفيد و با سود خوب است. به راحتي مي توان فقط در زميني به وسعت 100 مترمربع بيش از يك زمين 5 هكتاري درآمد زايي كرد.

000as3

آرخي يك دليل مهم موفقيت خود را پرورش مرغ شاخدار و بوقلمون دانست و گفت: بوقلمون به علت قيمت خوب، تغذيه آسان و مرغ شاخدار به علت مقاوم بودن بسيار بالا در برابر بيماري و آفت و همچنين قيمت خوب درآمدزايي بسيار خوبي دارند.

آرخي علاوه بر پرورش مرغ و توليد جوجه يكروزه، زنبورداري هم مي كند و اين كار را هم با تعداد سه كندو آعاز كرده و در حال حاضر 73 كندو دارد.

اين جوان موفق و كوشاي تركمن در پايان در پاسخ به خبرنگار ما كه چطور مي شود در روستايي محروم و دور افتاده اينگونه موفق ظاهر شد، گفت: من محروميتي نمي بينم. وقتي خاك حاصلخيز و هواي مطبوع امكان همه نوع كار توليدي از قبيل كشاورزي، زنبورداري، پرورش قارچ و ... را فراهم كرده، محروميت معني ندارد. ما كشور ثروتمندي هستيم، فقط بايد با تكيه بر فعاليت هاي اقتصاد مقاومتي و توكل بر خداوند در جهت آباداني شهر و روستاي خود تلاش كنيم.

00s6

محل پرورش جوجه ها

00s8

مرغهاي به رنگ سياه و سفيدي كه در تصوير مشاهده مي شود مرغ شاخدار گونه اي از مرغ محلي است كه در برابر انواع بيماري بسيار مقاوم است.

 

معرفي نفر دوم:

پرورش دهنده مرغ بومي در شهرستان بوشهر  اظهار كرد: در ابتدا 1000 عدد جوجه بومي را براي پرورش خريداري كردم و پس از پنج ماه مرغ‌ها بزرگ شده و براي فروش آماده‌اند.

به گزارش بولتن نيوز، جواد گل‌افزا، پرورش دهنده مرغ بومي در شهرستان بوشهر در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي كشور ضمن بيان اين مطلب گفت: پنج ماه است كه به امر پرورش مرغ بومي مشغول هستم و اميدوارم بتوان با اين حركت، گاهي در راستاي اقتصاد مقاومتي برداشته شود.
 
وي در ادامه افزود: با ارائه تسهيلات به ميزان 30 ميليون تومان از سوي بسيج سازندگي اين كار را آغاز كردم و با ساخت سالني به مساحت 70 متر مربع پرورش مرغ بومي با روش علمي ادامه مي‌دهم.
 
اين پرورش دهنده مرغ بومي اظهار كرد: در ابتدا 1000 عدد جوجه بومي را براي پرورش مرغ خريداري كردم و پس از پنج ماه مرغ‌ها بزرگ شده و براي فروش آماده‌اند، اما حدود 300 مرغ را براي تخم‌گذاري نگهداري خواهم كرد تا از خريد جوجه مجدد جلوگيري شود.
 
گل‌افزا تصريح كرد: عمده مشكلات پرورش مرغ بومي زمان زياد مدت رشد اين پرندگان است، در حالي كه مرغداري‌هاي صنعتي بعد از 45 روز مرغ‌هاي خود را به بازار عرضه مي‌كنند، اما زمان پرورش مرغ بومي حداقل پنج ماه است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.